DOES THE QATAR FOUNDATION ACCEPT OPEN GAY TEACHERS? IF NOT THEN WHY DOES FC BARCELONA ACCEPT ITS SPONSORSHIP? CAN YOU, SANDRO ROSELL, ANSWER MY QUESTION, PLEASE? CAL QUE TRADUEIXI?

dilluns, 20 de desembre del 2010

DISCURS D'INVESTIDURA D'ARTUR MAS

Pilar Rahola.Pilar Rahola també es trobava pel Parlament ...
Fa uns minutets ha acabat el discurs d'investidura d'Artur Mas. Durant anys a aquests discursos d'investidura no els hi he donat cap importància entre altres coses perquè són un xic avorrits.
Però ara sóc més conscient que només passen cada quatre anys i després d'haver escrit tant en contra d'Artur Mas durant la campanya electoral doncs m'ha fet gràcia sentir-ho.
Com tots els diaris aniran plens sobre aquest discurs aquí intentaré parlar de com ho he vist jo.

En primer lloc he de dir que el discurs d'investidura tenia un aspecte que m'ha agradat molt: era un discurs fet en català i pronunciat en un català correcte! Després del pas de José Montilla és d'agrair tornar a tenir un president que parli bé el català (encara que això no vulgui dir que sigui millor president. També en Millet parla el català millor que Montilla i em sembla que jo hagués preferit en Montilla al Palau de la Música ...)

Hi ha un moment que el Mas m'ha fet riure quan ha dit que volia una Generalitat o país BUSINESS-FRIENDLY. M'ha fet molta gràcia perquè quan ha dit això de friendly ràpidament he pensat en GAY-FRIENDLY i m'he recordat que el govern de José Montilla devia ser un govern GAY-FRIENDLY ja que va introduir la Generalitat a l'ILGA.

En el discurs hi havia com nou punts i en Mas els ha anat explicant. Tot era més o menys avorrit, com sempre, fins que al final del discurs és quan ha començat a parlar de la nació mil·lenària. Ha parlat del 1714. Aquesta part tenia més gràcia més que res perquè era un part on Artur Mas es mullava. També ha parlat de la manifestació del 10 de juny i de NOSALTRES DECIDIM. SOM UNA NACIÓ. Mentre tot l'altre havia estat un xic insípid i neutre ara clarament mostrava el seu desacord amb la visió del PP.

De fet els aplaudiments finals han estat de CiU i d'ERC!

Durant el discurs Artur Mas ha parlat molt de la societat catalana i de la gent millor preparada. Aquesta manera de parlar res s'assembla a la de José Montilla. M'ha recordat a Jordi Pujol i a això de fer país.

Per cert també ha deixat ben clar que treurà el codi ètic als Mossos d'Esquadra i el límit de velocitat.

He notat abans i després del discurs que sembla que hi ha molt bon rotllo entre Artur mas i Joaquim Nadal. També he vist a Santi Vila, l'alcalde de Figueres, assegut a prop d'Oriol Pujol.

A l'edifici del Parlament també s'ha vist a la Pilar Rahola i a Sergi Pàmies i altres tertulians d'Els Matins.

En fi, quan a l'Artur Mas li pregunten sobre José Montilla sempre troba com aspecte positiu que una persona no nascuda a Catalunya hagi arribat a president. Doncs jo espero que de l'Artur Mas l'especte positiu de la seva arribada a President no sigui només el fet de tornar a tenir un President que parla bé el català. Ara per ara aquest és un dels pocs aspectes pels qual trobo positiu que pugui ser president!






Enhanced by Zemanta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada