DOES THE QATAR FOUNDATION ACCEPT OPEN GAY TEACHERS? IF NOT THEN WHY DOES FC BARCELONA ACCEPT ITS SPONSORSHIP? CAN YOU, SANDRO ROSELL, ANSWER MY QUESTION, PLEASE? CAL QUE TRADUEIXI?

divendres, 12 de novembre del 2010

A SERBIAN FILM O LA LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ

St. Sava Serbian Orthodox Monastery ChurchImage by newagecrap via Flickr
Mesos abans que comencés el Festival de Sitges em recordo haver sentit ja parlar d'aquesta pel.lícula. I me'n recordo haver vist algun tros de trailer a youtube, si no recordo malament. Me'n recordo haver llegit que era una película fortíssima, d'una violència extrema i que no deixaria a ningú indiferent.

Uns dies abans de que es projectés la cinta Sitges vaig estar mirant trailers dels films que es projectaven i em sembla que vaig començar a veure el trailer d'A SERBIAN FILM i no el vaig acabar del fàstic i l'esgarrifança de les escenes que es veien.

Amb tot el que he dit el que vull deixar clar és que setmanes abans de que es fes el Festival de Sitges jo ja sabia que A SERBIAN FILM era una pel·licula amb escenes gens recomanables per molta gent. De fet jo crec que ni pagant-me hagués anat a veure-la perquè pel poc que havia llegit o vist als trailers m'havia regirat l'estòmac. I bastants penúries un es troba a la vida, vaig pensar, com per veure una pel·lícula que evidentment no em faria cap bé emocionalment sinó que em deixaria fet pols. Hagués estat de bojos anar a veure una pel·lícula que em feia fàstic, dit clarament.

Mentre es va fer el festival me'n recordo que a la tele feien entrevistes amb gent que sortia de veure el film molt trastocada. I jo en veure'ls em deia a mi mateix: quan un va a veure una pel·lícula un ha de saber on es fica abans. Així no tens sorpreses tan desagradables.

Més tard, quan va acabar el festival van començar a aparèixer notícies a Internet de gent que volia denunciar al Festival de Sitges per aquesta pel·lícula. Pel que vaig veure semblava que darrera hi havia webs molt conservadores.

Quan ja m'havia oblidat de tot això vaig llegir que la pel·lícula no es podia veure a Donostia per ordre juducial.

I ara fa una estona acabo de llegir que s'està estudiant si el Festival de Sitges ha incorregut en alguna infracció projectant aquest film.


Doncs bé, ara em trobo que no sé que pensar. A mi aquesta pel·lícula sempre m'ha semblat molt desagradable però mai se m'ahvia ocorregut que fos infractora de res. N'hi ha tantes pel·lícules tan plenes de violència que vaig pensar que aquesta era una més però encara molt més violenta.

Però ara que el Festival de Sitges podria incorrer en alguna responsabilitat estic sorprès perquè jo sempre creia que si un festival projecta unes pel·lícules és perquè no hi cap problema. Jo m'imaginava que A SERBIAN FILM havia estat un film polèmic que havia anat de festival a festival i ara li tocava a Sitges i ja està. Però ara sembla com si la gent del Festival estiguessin sols contra el perill. I això em sap greu perquè trobo que les lleis no deuen estar clares i que si ara haguessin infringit alguna llei això l'únic que farà és que al següent festival hagin d'anar més amb compte amb el que trien i això pot ser perillós. Però no ha d'haver una gent que certifica els films? Com potser que sigui el Festival responsable d'exhibir un film que està al mercat?

Hi ha coses que se m'escapen. I em trobo en una situació envers el que penso sobre el film molt contradictòria. Aquest film, pel que he vist i llegit és un film que trobo fastigós, però per una altra banda, quan sento que el volen prohibir la seva exhibició em trobo perplex. Perquè en prohibir-lo s'està fent una publicitat a un film que jo mai veuria de gust. I de fet el més greu és que sembla que a més violent sigui un film millor. Més gent el trobarà inacceptable i més demandes judicials rebrà i més publicitat es farà. Amb tants de films que van passar pel Festival de Sitges i ara és aquest tan desagradable el que fa recordar aquest festival.

En fi, a veure que passa.
Enhanced by Zemanta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada