DOES THE QATAR FOUNDATION ACCEPT OPEN GAY TEACHERS? IF NOT THEN WHY DOES FC BARCELONA ACCEPT ITS SPONSORSHIP? CAN YOU, SANDRO ROSELL, ANSWER MY QUESTION, PLEASE? CAL QUE TRADUEIXI?

divendres, 19 de novembre del 2010

LA CARTA D'INICIATIVA

Joan Herrera a #ACNdirecteImage by Saül Gordillo via Flickr
Avui m'ha arribat a casa la carta d'ICV-EUiA. El sobre és casi tot de color verd i a més dels logos en un costat posa "d'esquerres i ecologistes de debò" i joanherrera.cat. Per darrera el sobre és blanc. És un sobre E.C.F. de paper ecològic. A l'hora de pegar la solapa no sé com s'ho han fet però ha quedat el paper com un xic arrugat fins i tot per la part de davant. Quina llàstima.

Bé, l'he obert el sobre i hi ha la papereta com sempre, No sé quina és aquesta mania d'enviar la papereta amb el sobre. Jo sempre agafo la papereta i el sobre al mateix col·legi electoral. M'encanta mirar totes les paperetes fins que agafo la que menys em desagrada.

Dins del sobre també hi ha un petit fulletó. Al davant hi ha les fotos en blanc i negre de Joan Herrera i de qui es presenta per la meva circumscripció. El Joan Herrera està supersexy i es veu que té un cos maco però em sembla que el gest facial podria haver-se triat millor. Vaja, que normalment de cara surt més maco que a la foto! A mig cos posa sobre ved: "VERD ESPERANÇA SOLUCIONS D'ESQUERRES"
Sobre aquest lema voldria comentar que tinc dubtes si en pronunciar-ho la D de verd s'ha de juntar amb l'E d'esperança. No sé, potser sóc jo, però a mi això de VERD ESPERANÇA no ho trobo que soni bé. Tanmateix en castellà "VERDE ESPERANZA" sóna bastant bé. En castellà tant VERDE com ESPERANZA tenen l'accent a la penúltima síl·laba. VERDE ESPERANZA, VERDE ESPERANZA. Sóna genial. No ho sé a mi en català aquesta frase no em sóna amb aquesta musicalitat. Però qui sap, potser, sóc només jo.
De totes maneres això de SOLUCIONS D'ESQUERRES si que m'agrada com sóna en català. Sóna molt fàcil de dir, molt suau. En castellà SOLUCIONES DE IZQUIERDAS sóna potser una mica sever? La paraula ESQUERRA és molt mes dolça que IZQUIERDA. Però ESPERANZA m'agrada molt més que ESPERANÇA. Bé, sobre gustos ...

Bé, a la part del darrera del fulletó es parla de crisi, de la retallada de l'Estatut, de les retallades socials de CiU i PSOE. "El futur no està escrit" també surt però sense negreta ni res especial ... Hi ha sis propostes on s'inclou alguna proposta pensada per la circumscripció. Es parla de tancar nuclears, del canvi climàtic, de política social, de crear ocupació, de que Catalunya és una nació, de reformar la constitució. També hi ha una part on diu "QUÈ HA FET ICV-EUiA AMB EL TEU VOT?" En aquí se'ns comenta que ha fet el govern d'esquerres a la Generalitat. Aquest fulletó, a l'igual que el del CiU està tot en la llengua pròpia de Catalunya.

Bé, vaig a fer els posts sobre las altres dues cartes que avui m'han arribat. Una d'ERC i una altra molt desagradable de l'extrema-dreta xenòfoba i racista del PXC. Em pregunto si en temps de Hitler ja existia la carta de propaganda electoral .
Us recordo que ja he fet els posts de la carta del PSC, la primera que vaig rebre, i les de CiU i PP que vaig rebre més tard però el mateix dia.Casualitat?
Enhanced by Zemanta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada